poniedziałek, 13 czerwiec 2016

Według badania MEDIAFARM oglądanie wideo w sieci oraz gry internetowe zajmują dzieciom już niemal tyle samo czasu, co oglądanie telewizji

Oglądanie wideo w sieci oraz gry internetowe zajmują dzieciom już niemal tyle samo czasu, co oglądania telewizji – pokazało badanie „Dzieci w sieci multiscreen” zrealizowane przez Mediafarm oraz Yoki Networks we współpracy z firmą badawczo-analityczną Zymetria. W grupie 3-6-latków media cyfrowe wygrywają już z telewizją w weekendy.

 

Rośnie rola mediów cyfrowych w życiu juniorów: internet wysuwa się już na prowadzenie przed telewizję w wybranych grupach dziecięcych pod względem ilości czasu poświęcanego na oglądanie tam treści wideo, pokazało badanie Mediafarm i Yoki Networks - sieci reklamy internetowej.

 


Możemy stwierdzić, że doczekaliśmy się w naszym kraju pierwszego prawdziwego pokolenia Digital Natives dla którego internet jest medium pierwszego wyboru i takim już pozostanie - zauważa Tomasz Bruss, dyrektor zarządzający Mediafarm - Dzieci coraz wcześniej rozpoczynają samodzielne korzystanie z sieci, coraz więcej z nich wykorzystuje do tego celu różne urządzenia, które często są ich własnością. Internet stał się wysokozasięgowym, skutecznym i efektywnym kanałem reklamowym zapewniającym precyzyjne dotarcie do dzieci w każdym wieku – dodaje.  

 

WIELE EKRANÓW, RÓŻNE ZASTOSOWANIA

 

Wyniki badania „Dzieci w sieci multiscreen” pokazują, że dzieci do różnych zadań realizowanych w sieci wykorzystują różne urządzenia swobodnie migrując pomiędzy nimi. Świetnie przy tym zdają sobie sprawę z zalet różnych urządzeń i coraz częściej są ich jedynymi właścicielami. Na przykład do oglądania wideo w sieci dzieci preferują tablety, które zazwyczaj są ich własnością. Natomiast w grupie starszych chłopców rysuje się już wyraźna przewaga komputerów stacjonarnych, zarówno jeżeli chodzi o oglądanie video, jak i szczególnie – granie w gry. Najmłodsi badani – 3-6-latkowie stawiają przede wszystkim na urządzenia mobilne, ponad połowa maluchów z tej grupy ogląda wideo na ekranach smartfonów, a ponad 80 proc. korzysta w tym celu z tabletów.


Zdaniem Edyty Czarnoty, dyrektor zarządzającej Zymetria, badanie „Dzieci w sieci multiscreen” w części uzupełnia lukę wiedzową dotyczącą zachowań w internecie młodszych dzieci, których nie obejmuje Megapanel.

 

Premiera wyników badania „Dzieci w sieci multiscreen” wyznacza również oficjalne rozpoczęcie współpracy pomiędzy Mediafarm oraz Yoki Networks, pierwszą paneuropejską siecią reklamy skierowanej do dzieci i młodzieży.

 Badanie „Dzieci w sieci multiscreen” zostało wykonane metodą wywiadów internetowych na próbie reprezentatywnej dla populacji rodziców polskich dzieci w wieku 3-12  oraz wywiadów etnograficznych dzieci w wieku 3-12 w okresie styczeń - maj 2016 roku.

Powrót